Deze groep medewerkers werkt met passie, werkt harder, stelt zich effectiever, efficiƫnter en klantgerichter op en levert hogere kwaliteit. Kortom, bevlogen medewerkers zetten daadwerkelijk dat stapje extra en zijn hierdoor een belangrijke pijler voor organisatiesucces.
Bevlogenheid kan bereikt worden door een samenspel tussen de organisatie en de medewerker. Enerzijds moeten medewerkers zelf positief in de organisatie staan en willen bijdragen aan het succes van de organisatie. Anderzijds moet een organisatie voor haar medewerkers de voorwaarden scheppen om prettig en goed te kunnen werken. Welke voorwaarden zijn dit volgens uw medewerkers? Hoe kunt u het bevlogenheidsniveau van uw medewerkers positief beĆÆnvloeden?
Het belang van bevlogenheid
Bevlogenheid is voor de meeste organisaties een belangrijke HR-variabele. Bevlogenheid stelt uw organisatie in staat om superieure prestaties neer te zetten en concurrentievoordeel te behalen. Bevlogen medewerkers leveren extra inspanning, leren meer en sneller en zijn creatiever. Het zijn bovendien de ambassadeurs van uw organisatie. Bevlogenheid is een goede voorspeller voor klanttevredenheid, het vasthouden van personeel, productiviteit en winstgevendheid.
Bevlogenheid kan bereikt worden door een samenspel tussen de organisatie en de medewerker. Enerzijds moeten medewerkers zelf positief in de organisatie staan en willen bijdragen aan het succes van de organisatie. Anderzijds moet een organisatie voor haar medewerkers de voorwaarden scheppen om prettig en goed te kunnen werken. Welke voorwaarden zijn dit volgens uw medewerkers? Hoe kunt u het bevlogenheidsniveau van uw medewerkers positief beĆÆnvloeden?
Het belang van bevlogenheid
Bevlogenheid is voor de meeste organisaties een belangrijke HR-variabele. Bevlogenheid stelt uw organisatie in staat om superieure prestaties neer te zetten en concurrentievoordeel te behalen. Bevlogen medewerkers leveren extra inspanning, leren meer en sneller en zijn creatiever. Het zijn bovendien de ambassadeurs van uw organisatie. Bevlogenheid is een goede voorspeller voor klanttevredenheid, het vasthouden van personeel, productiviteit en winstgevendheid.